Må jeg ha tilbud hele tiden?

Svaret er nei. Du må ikke ha tilbud hele tiden. I hvert fall ikke på alle produkter. Her kommer noen tips til hvordan du kan skape oppmerksomhet med tilbud uten at du venner dine kunder til å vente på at dine produkter skal bli satt ned på salg til en hver tid.

Tidsbegrenset kampanje

Du kan ha en tidsbegrenset kampanje. Her er det viktig at du oppgir en grunn til hvorfor du setter ned prisen på dine varer. Det kan være i forbindelse med en bestemt periode, fars dag, mors dag, black friday, weekendrabatt, vårrabatt osv. På denne måten kommuniserer du ut til dine kunder at de må “passe på” å bestille produkter fra deg når DU gir de muligheten.

Rabattkoder

Du kan ha rabattkoder til dine kunder i en begrenset periode på for eksempel en kategori. Fordelen her er at tilbudene ikke synes i din butikk, men kun for eksempel i et nyhetsbrev, en annonse eller i en post i SoMe.

Tilbud på utvalgte produkter eller kategorier

Du kan ha tilbud knyttet til et enkelt produkt eller en kategori. Her er det også viktig å la tilbudet gjelde i en bestemt periode. “Bestill nå, tilbudet er gyldig kun i dag”.

Tilbud med spesielle krav

Du kan ha tilbud der du stiller krav til kunden for at de skal oppnå en rabatt. “Bestill varer for over 500,- og få tilbud på et produkt med 50% rabatt”. “Bestill varer for minimum 800,- og få gratis frakt”. Også her er det viktig at du kommuniserer at tilbudet gjelder i en begrenset periode. “Bestill for 600,- og få et skjerf for 1,- med på kjøpet. Gjelder KUN i helgen!”

Vil du ha fler tips? Ta kontakt med oss! hei@shoppingnorge.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Shopping Norge AS

  • Rosenholmveien 25, 1404 Trollåsen

  • Org: 924 568 747

Kontakt oss

  • +47 99 09 09 25

  • hei@shoppingnorge.no

Følg oss