Omnisend -hvordan fungerer det?

Har du tenkt på at dine kunder ofte er aktive når ikke du er det? De rusler rundt i butikken din, titter på varer og handler kanskje eller kanskje ikke.

Nå kan du skaffe deg markedets beste verktøy for automatiserte kundeopplevelser.

Handleopplevelser

En nettbutikk bør driftes mest mulig som en vanlig fysisk butikk og det betyr at det bør skje noe når dine kunder er på besøk hos deg. For at du skal slippe å være “på” hele tiden hjelper vi deg å installere funksjoner som tar seg av handleopplevelsen når du ikke er der og passer på.

Her er et eksempel på en handleopplevelse du kan gi dine kunder når du selv tar deg noen timer fri.

En kunde har akkurat klikket på en link i ditt nyhetsbrev og kommer inn i din butikk. En hyggelig pop up ønsker velkommen og ber henne om å logge inn eller å opprette en konto. Det gjør hun gjerne da hun får en rabattkode med verdi 10% idag.
Etter at hun er logget inn klikker hun seg rundt i butikken. Hun har valgt å kikke på en jakke. Inne på produktet leser hun fyldige beskrivelser av jakken og velger å putte den i handlekurven. Akkurat da ringer hennes telefon og hun svarer. Heldigvis har du lagt inn en automatisert sms som går ut til kunden etter en time. “Hei, du har lagt en jakke i din handlekurv. Om du bestiller den i kveld så får du gratis frakt”. Gratis frakt, tenker hun og logger seg inn igjen og finner jakken i handlekurven. Det popper opp en melding “Velkommen tilbake, så hyggelig! Har du sett at vi har 20% rabatt på luer og votter idag?” Kunden klikker seg videre og finner en lue og legger den i handlekurven. Når hun kommer til kassen så blir hun plutselig usikker på om hun skal kjøpe nå eller om hun kanskje skal avvente litt. Kunden klikker seg vekk fra siden. Da kommer det opp en ny hilsen som forteller henne at rabattkoden på 10% er gyldig kun i dag. Hun tenker seg om, klikker seg inn igjen og gjennomfører bestillingen. Hun fikk jo faktisk både rabatt og gratis frakt og hadde spart over 100,- på ikke å vente.

Denne kunden er det helt åpenbart at du hadde mistet hvis du ikke hadde hatt en automatisert løsning i din butikk. Tør du å ta sjansen på det?

Vær interaktiv med dine besøkere

Automatiserte kundeopplevelser kan legges opp på mange forskjellige måter. Du kan kommunisere med dine kunder via mail, messenger, pop ups eller sms på en enkel og ryddig måte. Du kan legge inn personlige hilsener som bygger på kundens tidligere aktiviteter og har du ekstra gode kunder kan du bygge lojalitetsopplevelser spesielt for de.

Ved å la butikken være aktiv når du ikke er det øker du sjansen for at dine kunder skal gjennomføre et salg og du øke konverteringene i din butikk.
Automatiserte meldinger gjør at dine kunder opplever at du er med de på besøk i din butikk. Og nei, det oppleves ikke som masete hvis det blir gjort på riktig måte, men som en god service som gjør at dine besøkere føler seg sett av deg.

Når det skjer ting i din butikk beholder du dine besøkere lenger og det gjør at de kommer tilbake til deg nettopp fordi du minner de på om det.

Automatiske workflows
Velkomsthilsen
Påminnelse om forlatt handlekurv
Ordrebekreftelse
Bekreftelse om at pakken er på vei
Kryss salg
Nyhetsbrev med ferdige maler på 1-2-3
Rabattkoder
CTR-Boosters, skrapeloddd med mer
Produktanbefalinger
Sign up box
Lykkehjul
Kraftig analyseverktøy -lær å kjenne dine kunder
Rapporter
Se hvordan dine kunder beveger seg i butikken i realtid
Måleverktøy for å kunne forbedre din jobb
A/B tester

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Shopping Norge AS

  • Rosenholmveien 25, 1404 Trollåsen

  • Org: 924 568 747

Kontakt oss

  • +47 99 09 09 25

  • hei@shoppingnorge.no

Følg oss